Facebook
Instagram

Po-Pá 7-22 Hod.

Ne 9-21 Hod.

Centrum Třešňovka > Jóga pro zdravá záda

Komerční akce
Online rezervace

Jóga pro zdravá záda

INSTRUKTOR

Jana Kmochová profil trenéra

CENA

Jednotlivý vstup 120 Kč za lekci

KDY

pondělí 9:00-10:00
úterý 8:30-9:30
středa 9:00-10:00 a 18:30-19:30

POPIS

Jóga pro zdravá záda je šetrnější podoba Ranního jógového cvičení. Propojuje prvky dnešní moderní fyzioterapie (především neuromuskulární dynamické stabilizace, vývojové kineziologie, strukturální integrace – tedy práce se svalovými fasciemi a další) s některými prvky klasické hathajógy tak, že výsledné cvičení vede k uvolnění, protažení a posílení svalů a to především svalů hlubokého stabilizačního systému páteře. Tyto svaly udržují vzpřímený stoj, tvarují postavení těla, stabilizují meziobratlové ploténky a fixují některé vnitřní orgány (například i svaly pánevního dna, které udržují na místě orgány v pánvi, jsou součástí posturálních svalů a fungují ve vzájemné spolupráci). Pomocí jednoduchých metod s těmito svaly pracujeme, a to tak, aby měl každý možnost naučit se je aplikovat i mimo lekce v běžném životě.

Cvičení je vhodné jako prevence proti špatnému držení těla (tedy zkrácení a ztuhnutí nebo atrofii svalů) a zároveň je vhodné i pro ty, kteří již nějaké problémy mají a nemohou si dovolit náročnější formy pohybu nebo chtějí zmírnit příznaky aktuálních potíží. Vzhledem ke své povaze jsou tyto lekce cvičení vhodné i pro osoby seniorského věku.

Lekce nejsou zaměřené vždy od začátku do konce jen na záda, ale snažíme se pracovat s celým tělem a zároveň se vždy zaměříme trochu více na určitou oblast. Například na chodidla, od jejichž postavení se odvijí i postavení celého těla, na lymfatický systém jakožto důležitou součást imunitního systému, na jednotlivé segmenty páteře, a tak dále. V každé lekci je rozhýbání všech kloubů, protažení celého těla, posílení a následné uvolnění svalů v relaxaci na konci lekce. Jednotlivé cviky jsou sestaveny tak, aby na sebe postupně navazovaly a každý jeden cvik je přípravou na následující cvik.

Při cvičení je důležitá absence jakékoli bolesti. Pohyb, má-li být prospěšný, by měl být pokud možno i pozitivně vnímaný (uvolněný příjemný, zábavný) a proto cvičíme nenuceně a v klídku.

pruhy

Nejnovější akce

pruhy

DĚTI

20.9.
2017

Od 1.10.2017 jsme pro vás ve spolupráci s Centrem Míček připravili provoz ... více

DĚTI

11.9.
2017

Přihlášky jsou spuštěny! ... více

RŮZNÉ

4.9.
2017

Připravili jsme pro Vás řadu novinek a změn. ... více

starší akce